Destination Sukhothai - Welkom in de vrieskast - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu Destination Sukhothai - Welkom in de vrieskast - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu

Destination Sukhothai - Welkom in de vrieskast

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Danlee

27 Januari 2016 | Thailand, Sukhothai

Nou jongens, het is een wonder dat ik nog kan typen! Wat een paar dagen hebben wij achter de rug! Haha nu zullen jullie wel denken dat we hele wilde avonturen hebben beleefd, dus ik zal beginnen bij het begin.

We waren bij zondag gebleven. Het luxe hotel waar we super blij mee waren. Het lag aan de rand van Historical Park dus in een heel rustig deel van Sukhothai. Omdat we pas laat in het hotel aankwamen besloten we meteen op zoek te gaan naar een leuk tentje om te eten. In de buurt waar ons hotel zat, zaten allemaal luxe resorts, maar weinig restaurantjes dus besloten we bij een resort te eten waar het er wel mooi uit zag. We hebben er lekker gezeten, maar het eten was eerder westers dan Thais. Danny en ik kwamen tot de conclusie dat we ons geld beter kunnen besteden op straat bij de kraampjes haha Terwijl we zaten te eten begon het ook te plenzen en dat ging eigenlijk de hele nacht door. Het was echt een beetje noodweer. We hoopten maar dat het de volgende dag beter weer zou zijn want dan stond Historical Park op de planning.

De volgende ochtend was het gelukkig droog, maar wel nog steeds fris. We pakten ons goed in en omdat we niet stil wilden zitten op de scooter om kou te kleumen besloten we een fiets te huren om ons een beetje warm te fietsen. Uiteindelijk was het daar super lekker weer voor namelijk! Het Historical Park was erg mooi! In tegenstelling tot Ayutthaya was het park afgesloten van de rest van de stad met een hek er omheen. Eenmaal binnen kon je het hele park over fietsen. Ook zijn we nog even naar een gedeelte net iets buiten het park gefietst waar nog wat ruïnes stonden. Hier kwamen we nog het Franse stelletje tegen waarmee we de dag daarvoor de tuktuk hadden gedeeld! Het was een erg leuke dag die we besloten af te sluiten met allemaal lekkere dingen van de markt in het centrum van Old City welke we op onze kamer op hebben gepeuzeld Hmm! We waren trouwens net op tijd binnen want het begon 's avonds weer te gieten.

De volgende ochtend was het nog steeds aan het regenen en nog kouder dan de dagen ervoor! Het was heel bizar en omdat we met het openbaar vervoer naar ons volgende hotel moesten besloten we ons maar extra dik in te pakken. Hoewel ik bijna m'n halve backpack aan kleding over elkaar aan had, had ik het nog steeds behoorlijk koud in de jeep naar New City. Uiteindelijk maar een handdoek om me heen geslagen. Het was gewoon 12 graden! In vergelijking met de 33 graden van de dagen daarvoor echt een bizar verschil! Danny had nog redelijk wat kleding voor dat weer mee, zoals een windjack, maar ik natuurlijk niet haha ik ging ervan uit dat ik elke dag heerlijk in m'n hemdje naar buiten kon huppelen. Bij deze nog bedankt mam, want zonder dat vestje van jou was ik deze dagen niet door gekomen haha wat moet ik toch ook zonder jou!

Uiteindelijk aangekomen in New City bij onze bungalow. Zo'n bungalow is natuurlijk geweldig als het lekker warm is buiten, maar met deze kou is het echt een hel!! 'S avonds gingen we bij een tentje eten en raad eens wie daar ook zaten te eten? Juist, het Franse stelletje haha lijkt wel of je die mensen dan opeens overal tegen komt! Ze gingen de volgende dag een een stadje verderop en na een nachtje door naar Chiangmai. Toen ze weg gingen vroegen ze of we zin hadden om in Chiangmai samen een drankje te doen dus heeft die jongen z'n Facebook doorgegeven om contact te houden. Gezellie!!

En toen kwam de nacht.. Ik wist vannacht niet waar ik het zoeken moest van de kou! Haha volgens mij ben ik bijna IN Danny gekropen, zo koud had ik het. Na een gebroken nacht vielen we beiden 's ochtends vroeg eindelijk een beetje in slaap. Schrikken we allebei opeens om 7 uur wakker omdat er een of andere Thaise pop band voor ons huisje stond te jammen! Pffffttt! Jongens, moet dit? Bleek dus een tempel te zijn die blijkbaar (elke ochtend?) om 7 uur twee liedjes door luidsprekers de buurt in galmt om vervolgens een gebed, van het leek wel een half uur, op te dreunen. De liedjes die gedraaid werden waren zo vrolijk (en waarschijnlijk best leuk als het niet 7 uur 's ochtends was) dat we er niet eens echt boos om konden worden haha gelukkig waren we allebei zo moe dat we daarna snel weer in slaap vielen.

Rond 12 uur werden we weer wakker. Nog steeds stervens koud. Eigenlijk wilde ik niet uit m'n warme coconnetje, maar ik had zo'n honger dat ik toch maar met Danny mee ging. Danny durfde het nog aan om te gaan douchen (in de badkamer waar het raam een gat in de muur is met een gaasje ervoor, dus waar het voelde of het -10 was), maar ik was zo verkleumd dat ik dacht dat ik serieus onderkoeld zou raken hahaha vette onzin natuurlijk, maar ik ben nou eenmaal niet gemaakt voor temperaturen onder de 20. Gelukkig werd het vandaag overdag wat warmer dus kon ik langzaam, beetje bij beetje, een laagje kleding uit doen. Helaas is al die kleding weer aan want het is weer bizar koud! Overdag hebben we een rondje gelopen door New City, maar eigenlijk stelt de stad weinig voor en is Sukhohai vooral leuk vanwege Old City en het Historical Park. Hopelijk komen we de nacht een beetje door. Ze verwachten dat het morgen weer een stuk warmer wordt dus het einde is in zicht pfieuw!

Morgen vertrekken we met de bus naar Chiangmai, ons eindpunt in Thailand! Een behoorlijke rit van 5,5 uur. Omdat Chiangmai een hele leuke stad schijnt te zijn, waar veel te doen is, zitten we daar in totaal ruim een week voordat we 5 februari met het vliegtuig naar buurland Myanmar vertrekken. We hebben alvast de eerste paar dagen twee hotelletjes geboekt en maandag gaan we iets doen waar Danny en ik echt heel erg naar uit kijken! Wat dat is verklap ik nog niet hihi daar komen jullie nog wel achter, maar het belooft in ieder geval super vet te worden! Goeie cliffhanger he? Lijkt goede tijde wel! ;) geen spannende avonturen dus, maar half bevroren vingers waardoor ik bijna niet kan typen haha

Ik ga nu m'n tas inpakken want we nemen morgen ochtend om 7:15 de bus. Hopelijk komen we de nacht een beetje normaal door en anders kunnen we uitkijken naar (als het goed is) een warme dag van morgen!

Normaal gesproken zou ik een beetje warmte jullie kant op sturen, maar hopelijk kunnen jullie nu een beetje warmte onze kant op sturen? En anders een heleboel knuffels, dat is ook goed ;)

Heeeeel veel liefs, snaveltjes toe en tot de volgende keer! Xxxxxxxxx

  • 27 Januari 2016 - 17:42

    Jannabimmel:

    Wat een verhaal jongens lk heb medelyden met jullie hoop dat het beter word sterkte liefs oma pincy

  • 27 Januari 2016 - 18:40

    Bets :

    Ha ha zo n kou! Daar waren jullie niet op voor bereid;-) en dat vestje van mij .daar ga je het niet echt warm van krijgen . Was duidelijk een vestje voor zwoele zomeravonden . En die zijn nu denk ik ver te zoeken . En veel aan extra kleding was er volgens mij niet mee. Hopelijk komen jullie de nacht een beetje door!! En anders maar even een flinke borrel voor het slapen gaan ha ha .Voor morgen hopelijk veel zon! Het gaat vast weer zo warm worden dat jullie weer terug verlangen naar de afgelopen twee dagen. Veel reis plezier!! Dikke kuzzzz Xx

  • 27 Januari 2016 - 18:50

    Papa:

    Hoi Lee en Danny , is er daar niet een gebreide poncho te krijgen ? Zal je zien ,koop je dat ding wordt het niet meer koud , jullie beleven echt wel veel enne hoe is je Frans ? Of kunnen zij Engels of Chinees , het eten is wel redelijk daar ? Nog heel veel plezier en heel voorzichtig daar , die verrassing is toch niet iets met leeuwen of olifanten he ?? Liefs papa

  • 27 Januari 2016 - 20:23

    Bets:

    Ik zit zo te denken pfffff dat super vette is toch niet iets met springen he!!!! Kan ff niks anders bedenken .

  • 27 Januari 2016 - 20:31

    Bets:

    Ik Weet t!!!! Niet springen maar duiken !!! Ik weet t zeker!! Wat ga ik winnen nu????

  • 27 Januari 2016 - 21:47

    Monique:

    Jeetje 12 graden, dat is het hier ook! Loop je dan in je zomerkleding...hoop dat jullie snel weer een beetje door kunnen warmen! Goede reis morgen! Dikke knuffel
    Haha die mam, ik denk het ook!

  • 29 Januari 2016 - 16:22

    Yv:

    Pff heb met jullie te doen! Inderdaad bizarre temperaturen! In Hong Kong was het 0 graden dat weekend met sneeuwval. In geen 24 jaar meer voorgekomen! Ik sliep met sjaal en muts haha. Maar volgens mij gaat het inmiddels wel beter qua weer? Mn moeder vraagt of je ziek bent geworden Leetje. Hoop dat jullie er nu warmpjes bij zitten. Veel plezier in Chiang Mai! Xxxx

  • 30 Januari 2016 - 17:12

    Jannabimmel:

    Knuffels terug oma poot

  • 01 Februari 2016 - 20:35

    Oma Dekker:

    Hallo samen ik mag ook even even word je Naar jullie students ik heb genoten van je berichten jullie make no wel bevel mee geniet er maar van Veel life's van mom Oma


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danlee

The adventures of Danny and Leonie. True Story.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9270

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Azië, here we come!

Landen bezocht: