Destination Inle Lake & Ngapali - Zon Zee Strand! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu Destination Inle Lake & Ngapali - Zon Zee Strand! - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu

Destination Inle Lake & Ngapali - Zon Zee Strand!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Danlee

25 Februari 2016 | Myanmar, Pagan

Na een tijdje radiostilte hier eindelijk weer een bericht van ons! We zitten nu heerlijk te chillen in een strandtent bij de haven van Koh Tao om te wachten op de boot naar onze volgende bestemming. Yep! We zijn weer in Thailand dus ik heb een hoop te vertellen! :)

We waren gebleven bij Inle Lake. De tweede dag bij Inle Lake hebben we twee mountain bikes gehuurd om een fietstocht te maken die we in de Lonely Planet hadden gezien. Voordat we vertrokken zijn we nog even langs een klein reisbureautje geweest. We wilden namelijk onze volgende bestemming plannen en wij hadden de Myeik Archipelago in gedachte. Dit zijn een aantal eilandjes in het zuiden van Myanmar. De dame van het reisbureau vertelde ons echter dat het best een gedoe was om daar te komen en daardoor erg duur. Daarnaast moet je ongeveer 80 dollar per persoon betalen om überhaupt de eilanden op te kunnen. Het werd eigenlijk vooral een dure en lange trip om uiteindelijk op plaats van bestemming te komen en als we er voornamelijk heen wilden om lekker op het strand te liggen en te zwemmen dan wist ze wel een andere bestemming voor ons! Namelijk Ngapali Beach! Klonk goed en van wat ze ons liet zien had het alle ingrediënten waar wij naar op zoek waren: zon, zee en strand! Na wat heen en weer gebel heeft ze een vliegticket voor ons kunnen regelen. Hotels waren er niet heel veel omdat het sinds kort pas een beetje toeristisch is geworden. Omdat we het vliegticket al hadden geboekt en alle goedkope hotels al vol zaten was onze enige optie een luxe resort aan het strand. Meteen ons hele weekbudget weg, maar dan leef je wel twee dagen in luxe. Er zat niks anders op en we besloten er maar gewoon van te genieten. Die minibar gaat leeg en de gratis shampoo ook hahah Na de twee nachten konden we 4 nachten bij een budget hotel terecht. Mooi! Dat was geregeld! En nu hup op die fietsen en nog even van Inle Lake genieten.

Mountainbiken leek me een super goed en leuk idee tot ik eenmaal op die fiets zat. Ik had, echt super slim, de vorige avond heel fanatiek in de hotelkamer lopen sporten. En dan vooral flink wat squats en even goed die benen aangepakt. Was op dat moment heel lekker, maar eenmaal op die fiets echt verschrikkelijk! M'n benen waren leeg! Haha Danny was helemaal in z'n sas en sjeesde zo die bergen op en ik kwam er als een dweil achteraan. Pff super zwaar!! Toen we eindelijk bij de eerste stop waren (we hadden nog maar een half uurtje gefietst, maar het voelde als 3 uur), kon ik niet wachten om lekker te ontspannen. De eerste stop was een zwembad gemaakt uit een natuurlijke bron. Bij de ingang moesten we entree betalen en toen kwamen we erachter dat we vergeten waren geld te pinnen! Oh no! Geen ontspannen duik in de natuurlijke bron..! In plaats daarvan hebben we van onze laatste centjes wat gegeten in het restaurant ernaast. Je raadt het al, de dichtstbijzijnde pinautomaat was in het dorpje waaruit we waren vertrokken. Dus we moesten weer helemaal terug om te pinnen! Haha mijn dag kon niet meer stuk, daar gingen we weer. Met m'n tong op het asfalt en een humeur waar je u tegen zegt kwamen we uiteindelijk weer aan in het dorp. Ik was echt met verstand op nul terug gefietst terwijl Danny onderweg nog even was gestopt om foto's te maken en van het uitzicht te genieten. Eenmaal in het dorp konden we er gelukkig wel om lachen hahah we besloten na het pinnen de andere kant op te fietsen naar een grot welke afgebeeld stond op onze kaart. Het was best een pittig stukje de berg op fietsen, maar ik had ondertussen door hoe ik de 10075 versnellingen op de mountainbike moest gebruiken dus het ging best lekker! Onderweg kwamen we langs allemaal kleine dorpjes en locals, erg leuk om te zien! Die kindjes hier zijn trouwens echt om op te vreten! Zo schattig!!

Toen we bij de grot waren aangekomen werden we begroet door een monnik die ons met een zaklamp een rondleiding door de grot gaf. Het was erg gaaf want ze hadden een soort tempel op de grot gemaakt! Op een gegeven moment waren we wat dieper in de grot. Je kon merken dat het zuurstofgehalte daar erg laag was want het was er ontzettend warm in vergelijking met de rest van de grot. De
Monnik vertelde ons dat hij daar elke ochtend een uur zit te mediteren in het pikdonker! Om ons een idee te geven deed hij de zaklamp uit en bevonden we ons in een snikhete, pikdonkere ruimte zonder enig geluid of besef van tijd. Heel bijzonder dat hij daar elke ochtend een uur zit te mediteren! Hij liet ons ook nog twee plekken zien waar altijd slangen zitten en ze zaten er deze keer ook! Na de rondleiding hebben we de monnik een donatie gegeven om hem te bedanken voor de moeite. Ik had op internet gelezen dat vrouwen hier de monniken niet aan mogen raken en ook niks mogen aangeven, dus ik liet het aan Danny over.

Onze eindbestemming van de dag was een winery (wijngaard) die de verhuurder van de fietsen aanwees als goeie plek om sunset te kijken. Dus wij weer op die pedalen! De wijngaard lag boven aan een heuvel dus het was een flinke klim om op de top te komen! Eenmaal boven werd je wel beloond met een mooi uitzicht. Bij de winery hebben we even gezeten om te eten en uiteraard een wijntje te drinken. Het was wel grappig om te zien dat er een bepaald soort type mensen op zo'n winery af komen. Echt het soort types die in landen als Myanmar op zoek gaan naar de enige winery die het land rijk is haha beetje sjiek ofzo. Omdat we het er op een gegeven moment een beetje zat waren hebben we de sunset niet helemaal af gekeken en zijn we weer terug naar het dorp gefietst. Hier hebben we heerlijk gegeten en als roosjes geslapen!

De volgende dag vertrokken we naar Ngapali Beach! Toen we het vliegtuig uit stapten werden we meteen begroet door onze chauffeur die een bordje met onze namen omhoog hield. Het was best leuk om een keer mee te maken want wij hadden het nog nooit mee gemaakt. Je wordt echt op handen gedragen! Bij aankomst word je ontvangen met een koud handdoekje en een glas sinaasappelsap. Je tassen worden naar de kamer gebracht en elke avond klopt de roomservice aan om een doosje met koekjes langs te brengen haha het enige dat we die twee dagen hebben gedaan is gegeten, gezwommen, gefietst, in de zon gelegen en geslapen. We merkten dat we best toe waren aan een beetje ontspanning! Hoe stom het ook klinkt, van de hele tijd city hoppen word je best moe! Wat een zwaar leven hebben wij toch ook hihi

Oja! Ik stond op een avond rustig te douchen toen ik in m'n ooghoek opeens iets zag bewegen. Dus ik draai me om, sta ik opeens oog in oog met een giga spin!! Ik had nog nooit zo'n grote gezien dus ik schrok me een ongeluk! Ik schrok zo dat ik niet eens geluid kon maken hahahah dus ik Danny roepen, komt ie aanlopen met een schoenlepel en een hoed! Hahahah geen idee wat hij daarmee wilde doen, maar volgens mij was hij een beetje van z'n apropos. Uiteindelijk heeft Danny hem met een glas en een viltje op het strand vrijgelaten. Het is wel duidelijk dat de huis-tuin-en-keuken spinnen hier wat groter zijn dan de spinnen in Nederland!

Hoewel de luxe in het hotel leuk was, voelde ik me op de een of andere manier toch niet helemaal op mijn gemak. Ik vond het dan ook helemaal niet erg om na twee nachten naar ons budget hotel kamertje te verhuizen. Het hotel was echt dikke prima en aan het strand dus we hebben de laatste dagen ook weer zwemmend, etend, slapend en zonnend doorgedacht. Heeeeerlijk! Lekker schaamteloos niks doen hih

Omdat we de smaak van het strandleven wel te pakken hadden besloten we na Ngapali Beach weer richting Thailand te vertrekken om daar nog de eilanden te bezoeken. We zijn drie jaar geleden naar Koh Samui geweest en dat beviel ons erg goed! Het was nog niet zo makkelijk om van Ngapali naar Koh Tao te komen. We hebben eerst het vliegtuig van Ngapali naar Yangon gepakt. Vanaf hier konden we overstappen naar Bangkok. In Bangkok zouden we een nachtje in een hostel verblijven om vervolgens de volgende ochtend de bus te pakken naar de zuidelijke kust van Thailand en vanaf hier de Ferry naar Koh Tao. Pfoe! Flinke trip! Maar het is voor een goed doel haha

Stiekem is dit het tweede deel van deze blog omdat ik het vorige stuk niet af kon maken omdat we de boot naar Koh Phangan moesten pakken. Daarom is dit voor nu even het einde van 'Destination Inle Lake, Ngapali Beach'. Dan kan ik aan mijn volgende blog beginnen met 'Destination Koh Tao'. Wordt dus vervolgd!! :)

Ik kreeg trouwens net een foto doorgestuurd van mama. Jullie hebben gewoon sneeuw in Nederland!!! Hoe bizar!

Tot snel lieve allemaal!! Veel liefs!

  • 25 Februari 2016 - 14:14

    Monique :

    Wat een leven ;-) heerlijk genieten!!

  • 26 Februari 2016 - 09:49

    Jannabimmel:

    Lievers wat hebben jullie weer een hoop beleeft lk heb weer genoten alleen die slangen vind ik eng jullie zijn wel sportief doen jullie wel voorzichtig heel veel liefs oma pincy

  • 26 Februari 2016 - 11:30

    Bets:

    Hey lieverds!!! Ja echt heel zwaar hebben jullie het ;-)
    Heb met jullie te doen!
    Zijn natuurlijk mega jaloers dat is wel duidelijk ha ha
    Ben het wel met oma eens. Die slangen zitten mij ook niet helemaal lekker . Ha vast een familie trekje.
    En let op de boot a u b , jullie begrijpen dat vast wel <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danlee

The adventures of Danny and Leonie. True Story.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 9253

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Azië, here we come!

Landen bezocht: