Destination Bangkok - gekkenhuis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu Destination Bangkok - gekkenhuis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu

Destination Bangkok - gekkenhuis!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Danlee

17 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hier is hij dan, ons eerste echte reisverslag van onze eerste bestemming! En wat voor een! Het is hier nu zondagmiddag 16:30 en we zitten even uit te puffen in onze heerlijke airco verkoelde kamer. Danny is druk bezig met het verder plannen van onze reis dus die zit met zijn hoofd in de tablet. Perfect momentje voor mij om jullie even op de hoogte te houden van wat wij de afgelopen dagen allemaal hebben gedaan :)

Het begon allemaal donderdag. Pap, mam en Mo brachten ons weg en op Schiphol kwamen Kim, Ronald, Yvonne, Tony, Lisa en Anh Vi ons ook vergezellen. Dikke tranen bij het afscheid natuurlijk, pfff voelde me een mega huilbaby, maar toen ik al die lieve mensen zag en wist dat ik ze 5 maanden niet zou zien brak m'n hart! Gelukkig was Danny er om me na de douane te troosten. " wees blij dat het zo moeilijk is om afscheid te nemen, dat betekent alleen maar dat je veel dierbare mensen om je heen hebt", zei hij. Ik voelde me toen al een stuk beter want hij had helemaal gelijk. Ik heb in ieder geval heel veel om voor terug te komen!

Na de douane waren we rustig naar onze gate aan het lopen toen een medewerker bij de 'mind-your-step dingen' vroeg: "Mister Tsang? Ah! We were looking for you alrady!". Oepsie! Wij rennend naar de gate waar iedereen al braaf in het vliegtuig zat. Sjongejonge dat kan natuurlijk alleen ons gebeuren haha

In het vliegtuig zat een jongen uit Californië naast ons. Hij vertelde ons dat hij al een jaar aan het reizen was, waaronder 8 maanden door Zuidoost Azië. Hij kon ons erg veel vertellen en gaf ons een paar goeie tips! De eerste vlucht was helemaal prima in een heel modern vliegtuig en voor we het wisten stonden we al op het vliegveld van Qatar een bord met rijst naar binnen te werken.

Na de tussenstop vlogen we verder naar Bangkok. Deze vlucht was helaas een stuk minder. We hadden luidruchtige Spanjaarden voor ons, naast mij zat een meisje behoorlijk breed te doen, ik had kriebel benen en ik kon niet slapen bleghh! Na aankomst in Bangkok was ik dan ook helemaal kapot. We hadden gehoord dat je op het vliegveld flink afgezet wordt wanneer je een taxi naar het hotel neemt, dus we namen de metro naar het dichtstbijzijnde station waarna we, geheel in stijl, met een tuktuk bij ons hotel terecht kwamen. Wat een avontuur om voor het eerst in zo'n tuktuk te zitten trouwens. Haha, het zag er vast erg lomp uit, want ik zat helemaal slaapdronken schaapachtig te lachen achterin die tuktuk, maar ik genoot meteen met volle teugen van Bangkok!

Hotel is overigens dikke prima, we hebben een fijne kamer met, halleluja, airco en de ligging is ook top want het is op loopafstand van Khaosan Road (een mega drukke straat waar het allemaal zo'n beetje gebeurd).

Na aankomst onze spullen gedumpt, een heerlijke koude douche genomen en de straat op, op zoek naar iets te eten. En te eten is hier in overvloed, 24/7 kun je hier terecht bij honderden straatkraampjes die verschillende soorten gerechten verkopen. We besloten bij een restaurant wat te gaan eten. Die kraampjes zagen er op het eerste gezicht toch een beetje viezig uit en ik zag de folders van het vaccinatiepunt in het ziekenhuis nog staan, met koeienletters 'eet niet bij straat tentjes!!'. Dus wij als brave avonturiers het restaurant binnen. Tijdens het eten viel ik van de vermoeidheid bijna met mijn hoofd in de rijst dus besloten we een dutje te doen in het hotel. En dat was heerlijk!! Na het dutje was het alweer etenstijd dus we besloten Khaosan Road af te struinen op zoek naar eten en gewoon onze ogen uit te kijken. We werden zo enthousiast van de gezellige sfeer dat we besloten alle adviezen over boord te gooien en een spiesje met kip te bestellen bij een van de straattentjes. En wat was die heerlijk zeg!! Uiteindelijk kwamen we bij een vegetarisch restaurant terecht waar we onze vitaminen weer even op peil hebben gebracht. Daarna terug naar het hotel waar we in een diepe diepe coma raakten..

De volgende dag werden we wakker getimmerd door de schoonmaakster. Huh? Wat is dat? Hoe laat is het? 13:00!! Holymoly! We hadden in een klap alle slaap ingehaald en gingen fris en fruitig (weliswaar om 15:00 's middags maargoed) de deur uit op zoek naar eten want zo'n lange nacht maakt je hongerig! Op dat moment kwam ik er pas achter dat Danny 05:00 al wakker was en om 06:00 beneden in de lobby toast had gegeten waarna hij gewoon weer in bed was gedoken, helemaal niks van mee gekregen! Ons ontbijt/late lunch bestond uit een heerlijke varkens noodle soup bij een van de straat kraampjes (je kan best zeggen dat we inmiddels de smaak te pakken hebben betreft de straat kraampjes, het eten is goedkoop, lekker en je eet gezellig op straat!). Na het eten hebben we een tuktuk naar Chinatown gepakt. Was leuk om te zien en deed ons erg denken aan de straatjes in Hongkong! Tijdens het dwalen door de straatjes kwamen we langs een Muay Tai training en een grote tempel waar een ceremonie bezig was waar honderden mensen op een groot plein aan het bidden waren, erg bijzonder! Na het dwalen avond gegeten bij een straatkraampje die was uitgebouwd tot de hele hoek van het trottoir. Een heus openlucht restaurant zeg maar. Bij de buren stond een rij van heb ik jou daar dus besloten we op de andere hoek te eten. Hier hebben we seafood gegeten, niet de beste die we ooit hebben gehad en het was erg duur voor Thaise begrippen. Het motto van die tent was denk ik: bij zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd hun eten op tafel pleuren zodat ze weer snel plaats kunnen maken voor de volgende klant. Achja, het was in ieder geval booming business.

Tijdens het eten begon het een beetje te regenen. Helemaal niet erg want een beetje verkoeling is hier altijd welkom. Wat een hitte zeg! Toen we de taxi pakten om terug te gaan naar het hotel, had de taxi chauffeur ons verkeerd begrepen en ons bij het verkeerde hotel neer gezet, wel zelfde naam, maar een broer van het hotel waar wij zaten. We besloten daar in de buurt naar het MBK shopping center te gaan. Hier hebben we even rondgelopen waarna we een taxi hebben gepakt die ons wel bij het juiste hotel wist te droppen.

In het hotel hebben we alvast gekeken naar waar het vervolg van onze reis heen gaat. Dinsdag vertrekken wij namelijk alweer naar de volgende stad, Ayuthaya. Dit is een stad ongeveer 1,5 uur rijden ten noorden van Bangkok. Vroeger was dit een hele rijke stad met veel tempels, maar door de oorlog zijn dit veelal ruïnes geworden. We zijn erg benieuwd!

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. We zijn naar de Chatuchak weekend market gegaan. Dit is een van de grootste markten ter wereld, en groot was ie! Je kon daar echt verdwalen door allerlei gangetjes met mooie spullen. We keken onze ogen uit en vonden het stiekem wel een beetje jammer dat we niet helemaal los konden gaan met spulletjes kopen. We hebben ons ingehouden om de ruimte in onze backpack te besparen en besloten na de markt even uit te puffen in het nabijgelegen park. Hier hebben we heerlijk in de schaduw gezeten en heeft Danny zelfs nog even een klein dutje kunnen doen. Nu weer terug in het hotel. Danny is inmiddels in diepe slaap en ik ga me denk ik even opfrissen voor een nieuwe avond in Bangkok. Wat een bizarre stad is dit toch ook! Leuk om een keer geweest te zijn, maar ik denk dat we de drukte dinsdag wel redelijk zat zijn en klaar zijn voor en nieuwe stad :)

Ik probeer zo snel mogelijk foto's en filmpjes online te zetten, maar vanwege het internet hier duurt het uploaden bizar lang! Net als deze blog trouwens bizar lang is dus ik ga er een einde aan breien. Ik hoop snel weer een nieuwe blog te kunnen schrijven!

Heel veel liefs van ons!!!

  • 17 Januari 2016 - 17:36

    Elly Leij:

    Wat spannend allemaal ik zou zo met jullie meewillen ben daar ook allemaal geweest ,prachtig allemaal lieve mensen geniet ervan dikke knuffel,xxx

  • 17 Januari 2016 - 17:37

    Janna Bimmel:

    Wel vermoeiend allemaal, en nog heel veel plezier liefs oma.

  • 17 Januari 2016 - 21:54

    Evelien:

    Leuk geschreven Leo!! Wat een belevenissen allemaal! Ik zie het al helemaal voor me Leo en Danny in een tuktuk! Hi
    Ben benieuwd naar de foto's! En lkkr zo doorgaan met genieten! Wij zaten hier vanmorgen in de sneeuw en vannacht gaat het weer vriezen!
    Kuzz!!

  • 18 Januari 2016 - 08:49

    Yvvvv:

    Te gek! Geniet met jullie mee! Xxx

  • 18 Januari 2016 - 11:01

    Papa:

    super allemaal Lee en Danny , geniet ervan en hou ons op de hoogte , doe voorzichtig en een dike knuffel

  • 18 Januari 2016 - 12:04

    Tony:

    Avonturiers, klinkt nu al vol lust en als een vakantie!
    Geniet ervan en heel veel Plezier

  • 20 Januari 2016 - 17:12

    Els:

    Idd echt weer een Leonie actie om iets aan de late kant bij het vliegtuig aan te komen.
    Maar wat klinkt het allemaal gaaf als ik het zo lees, lekker genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danlee

The adventures of Danny and Leonie. True Story.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9254

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Azië, here we come!

Landen bezocht: