Destination Kuala Lumpur - Op pad met June! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu Destination Kuala Lumpur - Op pad met June! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danlee Dekker - WaarBenJij.nu

Destination Kuala Lumpur - Op pad met June!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Danlee

18 Mei 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

(Deze blog heb ik een tijd geleden al geschreven, maar niet online gezet. Hij klopt dus niet helemaal meer want inmiddels zitten we al lang al met onze kont in Indonesië haha)

Zitten we dan, met ons goeie gedrag in het vliegtuig op Kuala Lumpur AirPort. Wel een goed excuus voor mij om tijd te maken voor de blog :)

We hebben net drie waanzinnige dagen in Kuala Lumpur achter de rug. We besloten in plaats van een hotelletje, via airbnb een kamer te huren bij een local. In ons geval June! Ze kwam ons ophalen van het vliegveld en het klikte meteen. June is een vrouw van 47, maar met een ziel van 27. Ze runt haar eigen bedrijfje en is daarnaast haarstyliste wat je terug kan zien in d'r paarse haar hih Ze woont in haar eentje op de 22ste verdieping in een loft en de aankomende drie dagen waren wij haar gezelschap! Wat een mazzel!

Aangekomen in het appartement van June keken we onze ogen uit! Het uitzicht was echt super gaaf! Het appartement zelf ook trouwens! We hadden een eigen kamer en een net gerenoveerde badkamer, super netjes en schoon allemaal. Erg fijn want we hebben weleens in een bed geslapen waar ik in m'n lakenzak ben gekropen en m'n verstand op nul heb gezet haha

Nadat we onze spullen hadden gedropt heeft June ons naar een winkelcentrum gebracht zodat we gezellig wat konden eten. Zij wist een goed restaurant dus we hoefden niet te zoeken naar iets lekkers. Één van de voordelen wanneer je een local als tourguide hebt haha omdat we behoorlijk moe waren van de reis en het vroege opstaan (we stonden om 5 uur al naast ons bed) zijn we na het eten naar huis gegaan en hebben we daar lekker uitgerust.

De volgende dag nam June ons 's ochtends eerst mee naar haar shop. Ze had daar namelijk nog een simkaartje voor ons liggen zodat we internet op onze mobiel hadden en we haar konden bellen wanneer we vragen hadden. Super chil! Daarna heeft ze ons afgezet bij een winkelcentrum zodat we de stad een beetje konden verkennen. Later die dag hebben we elkaar weer ontmoet voor het eten. Dit was weer een ander tentje waar we super lekkere kip hebben gegeten! Tijdens het eten hebben we een plannetje voor de volgende dag gemaakt. Het leek June namelijk een leuk idee om ons mee te nemen naar de countryside van Maleisië. Wij vonden dat erg goed klinken want hoewel Kuala Lumpur City Centre leuk was, het is voornamelijk leuk om te shoppen en wij hebben daar helaas niet echt het budget voor haha

De volgende dag sprongen we weer in de auto en begon ons avontuur 1,5 uur rijden van het centrum in Genting Highlands. Genting ligt hoog in de bergen en is een gebied waar voornamelijk luxe hotels en casino's staan. Het uitzicht was geweldig en de weg erheen ook. We reden echt door berglandschap en oerwoud heen! Eenmaal boven zijn we het casino in gegaan om heerlijk naar al die gokkende mensen te kijken hahah Danny en ik hebben zelf ook een gokje gewaagd op een machine. We snapte geen drol van het spelletje, maar het was eigenlijk gewoon inzetten en op de knop drukken dus hoe moeilijk kan het zijn? ;) we stopten er 5 euro in en na een paar keer op de knop geramd te hebben begon de machine ineens te rinkelen! Toen hadden we opeens 50 euro! Haha meteen cashen en wegwezen, want June vond het geen goed idee als we door zouden gaan hahaha ons zorgzame moedertje! Na buiten nog even van de frisse lucht te hebben genoten nam June ons mee naar een dorpje waar veel familie en bekende van haar woonden. Daar hebben we een soort food tour gekregen! Eerst gingen we bij een paar locals langs die zelfgemaakte dessertjes verkochten met kokos en bonen, mjammm! Daarna gingen we naar een Indiaas tentje waar we melkthee, Horlick en Gaia hebben gedronken en gegeten. Gaia is een soort jam, maar dan gemaakt van kokos en avocado. Dit smeer je op geroosterd wit brood met gezoute boter. Superrr lekker!! Na de Gaia gingen we naar een ander Indiaas tentje waar we een paar kleine gerechtjes hebben geproefd. Zelfs al zaten we kneiter vol van de Gaia, het was smullen! Onze food tour eindigde bij een bekende van June die een restaurant heeft. Daar hebben we eten besteld zodat we dat thuis op konden eten. Het was zo schattig want we moesten even wachten op het eten en toen hebben we even bij de tante van June thuis gezeten. Dit was een oud vrouwtje en een typisch lokaal huis, waar je als toerist normaal gesproken nooit zou komen. Na het diner bij het restaurant op te hebben gehaald zijn we snel terug naar huis gereden want June had de volgende activiteit voor ons op de planning staan, namelijk een lesje Bodyjam bij haar in de sportschool! Ze had die middag de sportschool gevraagd of het goed was als ze ons mee zou nemen en dat mocht! Dus snel onze spullen gepakt en op naar de sportschool!

De sportschool was echt super mooi! Ze hadden allemaal apparaten die ik nog nooit had gezien en iedereen was erg fanatiek aan het sporten. Het lesje Bodyjam was echt geweldig! De hele les heb ik lopen lachen hahah die mensen hier zijn zo gastvrij, fanatiek en enthousiast! Niet normaal! Ze springen, gillen en zweten wat af! Super leuk en heeeel anders dan in Nederland waar iedereen veel ingetogener is. Ze kunnen hier ook super goed dansen! De instructeurs deden het echt heel leuk en het gaf me eigenlijk een beetje heimwee naar mijn eigen Zumba lessen. Ik mis het lesgeven best wel en vooral nu ik weer heb meegemaakt hoe leuk het kan zijn! Wie weet ga ik het lesgeven weer oppakken wanneer ik weer terug ben :)

Na het sporten hebben we thuis lopen smullen van het diner dat we vanuit het dorp mee hadden genomen, heerlijk!! Danny liep al een tijdje met het idee om zijn haar te laten krullen omdat hij het laat groeien en het nu een lengte heeft waar je niet zoveel mee kan. Zijn haar is ook super stijl waardoor het al snel slap langs je gezicht gaat hangen. June had daar wel een oplossing voor! De trolley met haarspelden werd tevoorschijn getoverd en de haarstyliste kwam in June naar boven. Een uurtje later was Danny trotse eigenaar van een heel subtiel permanentje! Nu heeft hij een mooie volle bos haar met een kleine slag erin, erg mooi!

Vandaag moest June even naar de zaak dus heeft ze ons bij KLCC afgezet, een luxe winkelcentrum. Hier hebben we rondgehangen en een hapje gegeten. June bracht ons vanmiddag weer naar het vliegveld waar we helaas afscheid moesten nemen van onze top gids! Wat een tof mens is dat zeg! In de drie dagen dat we in Kuala Lumpur waren hebben we de stad, de countryside en de bergen gezien! Het voelde echt alsof we een kijkje kregen in het leven van een local, alsof we er zelf woonden. Erg speciaal!

Omdat June niet wilde dat we te laat op het vliegveld zouden komen waren we ruim op tijd aanwezig. Ons vliegtuig zou om 17:55 vertrekken, maar we konden pas laat instappen. Toen we bijna in het vliegtuig stapten moest iedereen opeens weer uit het vliegtuig omdat het vliegveld van Bali tijdelijk gesloten was en ze niet zouden kunnen landen! Nou lekker dan! Iedereen weer dat vliegtuig uit. Er werd ons verteld dat de vertraging ongeveer 4 uur ging duren en dat duurde het uiteindelijk ook. Om 22:00 uur zaten we weer in het vliegtuig en nu om echt te vertrekken naar Bali!

We hebben ondertussen ook ons retourticket naar Nederland geboekt! 16 juni om 8:30 staan we als het goed is weer op Nederlandse bodem! We vliegen vanuit Singapore dus we moeten alleen nog een ticket vanaf Bali naar Singapore boeken. Waarschijnlijk blijven we dan 1of 2 dagen in Singapore hangen en is onze reis dan toch echt tot zijn einde gekomen! We hebben deze maand nog een hele hoop leuke dingen op de planning voor Indonesië!

Veel liefs en een dikke knuffel van ons!

• 18 Mei 2016 - 21:21

Els Vas:

Wat een mooi verhaal weer. Danny een permanentje?

• 20 Mei 2016 - 10:49

Papa:

Hoi Lee en Danny ' leuk verhaal weer en prachtig om op deze manier meer van de omgeving te zien , we zijn natuurlijk razend enthousiast hoe Dan eruit ziet met zijn nieuwe coup , heb de jellabies song en dans ook aan hun laten zien ? Groetjes en veel plezier , we zijn aan het aftellen , papa

• 20 Mei 2016 - 16:25

Jannabimmel:

Hoy wat een mooi verhaal weer dus we kunnen Danny straks niet meer kan je geen foto sturen de tyd schiet al op als jullie maar weer gezond landen oma pincy liefs